2024-06-19 08:44:59 OD TRADICIJE DO DELICIJE UZ BIODINAMIKU Realizacija školskog projekta Mjesto koje se nalazi uz Prelog, moje je rodno mjesto i nosi naziv Donji Kraljevec. U njemu je rođen Rudolf Steiner za kojega su mnogi čuli, ali ne znaju čime se on bavio. Njemu u čast postoji i Centar Rudolf Steiner koji promiče njegove ideje stare više od 100 godina. Rudolf Steiner (1861.-1925.) bio je austrijski filozof, arhitekt, pisac, književni kritičar, društveni reformator i pedagog. Njegov rad obuhvaćao je mnoga različita područja uključujući poljoprivredu, medicinu, znanost, književnost i umjetnost. Utemeljio je 'biodinamičku poljoprivredu', jedan od prvih oblika organske poljoprivrede. Njegove ideje i teorije čine osnovu waldorfskog obrazovanja, poznatog i kao Steinerovo obrazovanje. Steiner je vjerovao da izloženost iskustvima iz stvarnog života, poput kuhanja, čišćenja, šivanja i vrtlarstva pridonosi osjećaju dobrobiti i sigurnosti. Teorija Rudolfa Steinera o dječjem razvoju predlaže da djeca budu aktivni čimbenici vlastitog učenja te da ih pokreće njihova urođena znatiželja i želja za rastom i razvojem. To se odražava u naglasku na vlastite osjećaje i razumijevanje, umjesto u pretjeranom oslanjanju na udžbenike i formalne metode podučavanja. Ovaj školski projekt imao je više ciljeva - potaknuti učenike na kritičko mišljenje prema novim spoznajama, oživjeti smisao povratka prirodi, shvatiti koliko je zdravo vlastito uzgajati voće i povrće, komentirati estetski izgled hrane, raspraviti ljekovitu učinkovitost hrane uzgojene na biodinamički način, bez upotrebe pesticida i herbicida, potaknuti na upotrebu starinskih znanja o sadnji i čuvanju voća i povrća. Prvi dio školskog projekta odnosio se na proučavanje života i rada Rudolfa Steinera. Kao rezultat učeničkog rada nastala je prezentacija koja se može pogledati na sljedećoj poveznici Rudolf Steiner(1861-1925).pptx Drugi dio projekta sastojao se od posjeta Centru dr. Rudolfa Steinera čija je ravnateljica dr. sc. Dijana Posavec, dipl. ing. održala prigodno predavanje i na zornom prikazu objasnila zašto su biodinamičke namirnice važne za naše zdravlje. Ujedno smo obišli i OPG Režek u Goričanu, imanje na kojem se proizvodi biodinamička i ekološka hrana. Učenicima su pokazani „hoteli za kukce“- oprašivače, ljekovito bilje između voćaka, starinske sorte voća….. Treći dio projekta odnosio se na izradu Steinerove torte, poslastice za oko i nepce. Kolač su izrađivali učenici i mentori upotrijebivši većinom biodinamički uzgojene namirnice: bijeli i plavi mak, bučino ulje, bučine sjemenke, lješnjake. Namirnice su iz biodinamičkog gospodarstva Slavice Šegović. Voditelji ovog školskog projekta bili su stručni učitelji Slađana Herman i Robert Režek te Jasminka Kalšan, dipl. ing. U projektu su sudjelovali učenici iz 2 PKS i 2 PKO razreda Slike su dostupne na sljedećoj poveznici:https://docs.google.com/presentation/d/1Y47VIwxgkxjDuR9ei2pgkMJtIjQf8Idp/edit?usp=sharing&ouid=109040960589146134558&rtpof=true&sd=true Nadamo se da smo ovim projektom usmjerili učenike k očuvanju okoliša i kulturne baštine te želji za održivim razvojem turizma. Tekst: Jasminka Kalšan, prof. savjetnik |
Srednja škola Prelog |