2016-10-09 15:01:53

„NA PRVOM MJESTU JE ZADOVOLJSTVO GOSTA, NO TREBA VODITI RAČUNA I O ZADOVOLJSTVU ZAPOSLENIKA“

Povodom Svjetskog dana turizma bila nam je iznimna čast ugostiti bračni par Grah iz Slovenije. 

Obilježavanje Svjetskog dana turizma u Srednjoj školi Prelog postala je tradicija koja se njeguje organizacijom stručnih ekskurzija, prigodnih manifestacija, postavljanjem panoa i instalacija unutar škole i slično. I ove je godine taj datum obilježen prigodnim programima unutar škole, a završni je bio ovog četvrtka u školskoj dvorani gostovanjem bračnog para Grah iz Slovenije.

Milena i Metod Grah vlasnici su i voditelji toplica Vivat iz slovenskog Prekmurja koji već desetak godina uspješno grade i razvijaju obiteljski posao termalnog i sportskog turizma. Srednja škola Prelog jedan je od partnera u projektu Erasmus + The Mobility Bridge II.  u okviru kojeg učenici kuhari, konobari, hotelijersko - turistički komercijalisti, pekari, slastičari i ekonomisti  odlaze na stručnu praksu u spomenuti slovenski termalni kompleks i ondje stječu  vrijedna profesionalna iskustva.

No, kako je bilo započeti posao, odakle ideja za ulaganje u toplice, kako  riješiti financijsku konstrukciju investiranja  te što je potrebno za njegovo uspješno poslovanje i proširivanje? Bila su to neka od pitanja koja su učenici SŠP-a postavili bračnom paru Grah ovog četvrtka, 6. listopada 2016. godine. Oni su na sva pitanja davali opširne i stručne odgovore ne skrivajući pritom svoje zadovoljstvo interesom mladih za njihov posao.  Posebno su naglašavali kako je za bilo kakav uspjeh važan na prvom mjestu cilj, ali i svakodnevno ulaganje u sebe, svoje zaposlenike i objekt.

„Objekt i sve u njemu su tzv. kulisa. Ono što je najvažnije su gosti i zaposlenici. Zadovoljstvo gosta svakom ugostitelju  mora biti na prvom mjestu. Zadovoljan gost se vraća i dovodi druge goste. Druga najvažnija stvar u našem poslovanju su zaposlenici. I oni moraju biti zadovoljni. Ako nisu dobro motivirani, neće ni dobro raditi. Zato treba ulagati u ljude, cijeniti svoje radnike, adekvatno ih nagraditi i dati im do znanja da su svi važna karika našeg tima“, istaknuli su naši gosti.

Posebno je bilo dirljivo čuti obraćanje bračnog para Grah učenicima u onom segmentu gdje su se osvrnuli na dosadašnja iskustva sa SŠP-om, kazavši kako su vrlo impresionirani znanjem ali i radnim navikama naših učenika u Sloveniji. „Svi koji su bili kod nas pokazali su se marljivima i vrijednima  i mi smo izuzetno sretni što surađujemo s vama. Velika nam je želja suradnju širiti i dalje, a razmišljamo i o mogućnostima stipendiranja nekoga od vaših učenika. U Sloveniji je radna snaga veliki problem jer nema ugostitelja. Ugostiteljskih škola je malo, a interes za školovanje u ta zanimanja je slab. To je šteta jer je turizam lijepa i prosperitetna djelatnost. Ovime što vidimo u Prelogu doista smo oduševljeni, a onime što ste nam pokazali tijekom prakse kod nas u Vivatu jako smo zadovoljni“, oduševljeno su naglasili vlasnici slovenskog kompleksa Vivat.

Pozitivan pristup poslu, otvorenost i srdačnost, ali i velika stručnost i bogato iskustvo odlike su koje su kod bračnog para Grah brzo osjetili i sudionici na predavanju, preloški turističko-hotelijerski komercijalisti i ekonomisti, stoga je komunikacija između „predavača“ i „ slušača“  iz frontalnog pristupa brzo prerasla u otvorenu komunikaciju bez susprezanja. Nositelj cjelokupnog druženja  koje je nosilo naziv „Sve što za poslovni uspjeh u turizmu treba“ bio je Ekonomski aktiv škole, a pripreme i koordinaciju obavile su profesorice Sanja Pigac, Tanja Gregur i Kristina Najman te ravnatelj Tomislav Gregur.

Nakon predavanja i druženja koje je bilo i otvoreno za javnost supružnici Grah razgledali su školu te kušali međimurske specijalitete koje su za njih pripremili naši stručni učitelji i učenici ugostiteljskih zanimanja. 


Srednja škola Prelog