2017-05-14 16:34:21 NPL ČITATELJA IMA I U NAŠOJ ŠKOLI! Učenici naše škole uključeni su u dvogodišnji inovativan projekt poboljšanja vještine čitanja. Priručnik za neodlučne, posrnule i loše čitatelje definira čitateljsku pismenost kao bitan dio ljudskoga prava na obrazovanje. Pravo na čitateljsku pismenost učeničke populacije u dobi od 15. do 18. godina, pretpostavljeno ovim projektom, prevodi se u pravo na potporu učeničkoj pismenosti. Nikoga tko se bori s pismenosti, ne treba pustiti da se bori sam. Obraćajući se konkretnim potrebama NPL čitatelja, ovaj projekt ima za cilj poboljšati vještine čitanja ove učeničke populacije nudeći im pomoć u prevladavanju nedostatka povjerenja u vlastite sposobnosti i osobnu motiviranost. Izgrađen na smjernicama koje je postavila EU (HGHGL, 2012.), projekt nudi zaokružen, inovativan i cjelovit pristup problemu kroz svoje konačne rezultate: O1: Studija slučaja; O2: Priručnik za neodlučne, posrnule i loše čitatelje (sadrži: motivacijske tekstove te smjernice i aktivnosti za promoviranje čitanja); O3: Nastavni plan i program; O4: Digitalna učionica s priručnikom za nastavnike. Inicijativa koja se ovim projektom pokreće pomoći će i srednjoškolskim nastavnicima, knjižničarima, stručnim službama kao i edukatorima školskoga osoblja u razvoju onih vještina potrebnih za podršku NLP čitateljima. Razgovor s nastavnicima i učenicima o čitanju integralni je dio projektnih aktivnosti, koje će se istovremeno provoditi u još 3 europske zemlje (Italija, Republika Češka i Slovačka), a koje za svoj cilj imaju prikupljanje informacija o konkretnim nastavnim praksama radi usporedbe, analize i preporuka za rad s populacijom NLP čitatelja. Tijekom travnja formirana je radna skupina profesorica hrvatskoga jezika iz Međimurske i Varaždinske županije, a okupila ih je viša savjetnica za hrvatski jezik Mirela Barbaroša-Šikić. Viša savjetnica obišla je svih pet škola i obavila razgovore s profesoricama i učenicima koji su bili vezani za čitanje, moguće teškoće unutar čitateljskih aktivnosti te prikupljanje konkretnih praksi za njihovo prevladavanje. Tako je u našoj školi razgovor realiziran 2. svibnja, a sudjelovali su sljedeći učenici: Donata Mance (1.G), Andromeda Šlibar (1.SK), Neven Šoltić (1.SK), Dalibor Novak (1.SK), Christina Novak (2.KP) te Marcel Kelnerić (2.KP). Stoga zahvaljujemo učenicima koji su svojim angažmanom pomogli u provođenju ovih aktivnosti te tako doprinijeli provedbi ovoga dvogodišnjeg projekta. Članice radne skupine: Tatjana Ruža (Prva gimnazija Varaždin) Zlatka Grahovec Soldat (Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec) Vedrana Močnik (Gospodarska škola Čakovec) Monika Perčić (Gospodarska škola Čakovec) Vesna Prepelić-Đuričković (Srednja škola Čakovec) Željka Ivančok Varga (Srednja škola Prelog) |
Srednja škola Prelog |