2017-11-12 14:50:26

Top Gear ekonomista i gimnazijalaca

U srijedu 8. studenog  društvo iz 3. EK, 1. G, 3. THK, 4. G i 4. EK razreda posjetilo je tvornicu automobila Rimac, koja se nalazi u industrijskoj zoni Svete Nedelje.

 

Krenuli smo prema tvrtki koja već nekoliko godina radi revoluciju u automobilskoj industriji. Naime, reći da je Rimac samo tvornica automobila jest pomalo nevješto, jer oni također rade motore za druge električne automobile poput Astona Martina i Jaguara, a također rade i svoju seriju bicikla – Greyp – koji su ujedno i jedni od najinovativnijih električnih bicikala na tržištu. Mogu se pedalirati i voziti na električni pogon, uz moguću brzinu do 70 kilometara na sat! Oklop je u cijelosti napravljen od karbonske fibre, koji je jedan od najizdržljivijih materijala. Bicikli se rade po narudžbi, pa tako i cijena varira od 8 do 10 tisuća eura. Korisnik može birati različite stvari, uključujući i boju oklopa, vrstu kotača i dizajn samog bicikla. Ciljano tržište bicikla su Ujedinjeni Arapski Emirati, Kolumbija i Švicarska.

 

 

Glavna prostorija tvrtke je „showroom“. Tamo smo saznali da je tvrtka nastala kao rezultat Rimcova hobija, koji se u slobodno vrijeme bavio street racingom. Tijekom jedne utrke na njegovu BMW-u je eksplodirao motor. Stoga je odlučio promijeniti motor električnim motorom, a ta pretvorba je trajala otprilike godinu dana. Također, u srednjoškolskim danima g. Rimca dogodio se još jedan izum. Naime, kao završni rad predstavio je rukavicu koja bi zamijenila tipkovnicu i miš. S tim izumom profesori su ga slali na različita natjecanja - od županijskih do državnih, pa tako u Rimcovu showroomu možemo vidjeti priznanja iz Tajvana i Južne Koreje.

  Također, tamo se nalazi jedan detalj koji me se posebno dojmio - pomalo izgoren sustav baterija. Kasnije sam saznao da je to sustav koji se testirao za jedan od najbržih auta današnjice - Koenigsegg Regeru.

 

U samoj sredini showrooma nalazio se Rimac Concept_One, njihov prvi proizvedeni automobil, koji je predstavljen na različitim sajmovima, a posebice onom u Frankfurtu. Do 100 kilometara na sat ubrza za samo 2,8 sekundi, što je, u najmanju ruku, iznimno impresivno za tvrtku koja je napravila svoj prvi auto.

 

 

Nakon toga smo pogledali kako se rade autodijelovi i kostur jednog automobila (šasija). Mnoštvo informacija kao i apsolutno briljantan humor djelatnika Rimca upotpunili su našu automobilsku bajku. Nakon toga, otišli smo u treću halu, gdje smo vidjeli slaganje dijelova za Greyp, lakiranje tih istih dijelova i slaganje napajanja za baterije. Naime, automobil s potpuno napunjenim napajanjem može proći daljine od 300 do 350 kilometara (ovisno o brzini), vijek baterije se s godinama smanjuje, no nisu u pitanju neke osjetne vrijednosti. Na kraju smo pogledali gotov proizvod - Concept_One plave boje sa sastavljenim kalupom i naprosto predivnim dizajnom plave boje. Ovo je malčice promijenjen dizajn i auto ima brže ubrzanje, a i drukčije se otvara - ima posebnu tipku kraj retrovizora kojom se otvaraju vrata. Takvih primjeraka će se proizvesti samo šest, a jedan od tih automobila je već prodan jednom američkom kirurgu. Ovaj primjerak je bio izložbeni. Samo potencijalni kupci se mogu i provozati tom ekološki prihvatljivom zvijeri.

 

 

Posjet Rimcu je uvelike pomogao mom shvaćanju suvremenih tehnologija. Rimac je jedan od rijetkih (ako ne i jedinih) primjera stare uzrečice „Svjetski, a naše.“ Atipičnost ureda u kojem se zaposlenici nalaze, ugodno radno ozračje, standardi 21. stoljeća... Mogu sa sigurnošću reći da je Mate Rimac, iako ga (još) nisam upoznao osobno, jedan od najinovativnijih ljudi u Hrvatskoj trenutno i da su mu zaposlenici uistinu na prvome mjestu. Naravno, ovo možda zvuči malo priklono, no impresije samog posjeta tvrtki su uistinu takve. Zahvaljujemo profesoricama Valentini Pirc-Mezga i Dragici Koštarić na vrlo zanimljivoj terenskoj nastavi.

 

 

                                                                            Tekst:  Kristian Čurila, 3. EK


Srednja škola Prelog