KAKO POSTATI (ZANIMLJIV) TURISTIČKI VODIČ?
Autor: Željka Ivančok Varga, 2. 3. 2025.
Tematska radionica za turističko-hotelijerske komercijaliste
Povodom Međunarodnog dana turističkih vodiča koji se obilježava 21. veljače, u našoj je školi ranije u veljači ove godine, održana edukacijska radionica na temu „Kako postati turistički vodič?“
Radionicu su u okviru Turističke grupe SŠ Prelog organizirale nastavnice Sanja Kovačić i Marina Branilović, a namijenjena je bila prvenstveno učenicima 3. i 4. razreda turističko-hotelijerskih komercijalista, ali i ostalim zainteresiranima. Održao ju je Nikola Medved, predsjednik udruge Turističkih vodiča “Međimurski vodiči”.
Iako po godinama mlad, gospodin Medved ima bogato iskustvo u vođenju u zemlji i inozemstvu, pa je na početku druženja sa SŠP-ovcima objasnio razliku između turističkog pratitelja i turističkog vodiča. Objasnio je i kako se to postaje u formalnom smislu. Potom je govorio o tome kako formalno obrazovanje, koje podrazumijeva dobivanje licence, nikako nije kraj, već početak puta za svakog pratitelja ili vodiča. U 21. stoljeću tradicionalan pristup vođenja više nije popularan. Današnji putnici iznimno su dobro informirani, a mnogo formalnih podataka istraže sami. Ono što ih na putovanjima naročito privlači priče su koje nemaju gdje pročitati, ona „dodatna vrijednost“ koja se može ispričati na temelju iskustva, prakse, vlastite kreativnosti i neprekidnim osobnim usavršavanjem. Turistički pratitelj i turistički vodič spona su između putničke agencije i gosta, ali i prošlosti, sadašnjosti i budućnosti destinacije. Individualan pristup, fleksibilnost, strpljivost, ljubaznost, organiziranost, izvrsna memorija i fizička izdržljivost, zanimljiv pripovjedački stil, poznavanje kulturno-povijesne baštine, geografije, stranih jezika neki su od ključnih čimbenika važnih u tom poslu.
A kako se sve to postiže i u praksi izgleda, demonstrirao je svojim slušačima u praktičnoj radionici. Podijelio je učenike u više grupa te svakoj grupi zadao zadatak u kojem su, prema njegovom uputama, morali u 15-tak minuta istražiti i prezentirati jedan „štiklec“, neobični detalj ili zanimljivost o zadanom gradu. Ovim dijelom učenici su bili naročito oduševljeni, a oduševili su i svojim rezultatima. U kratkom vremenu pomoću dostupnih podataka i uputa uspjeli su saznati uistinu impresivne detalje, legende i priče o Zagrebu, Ljubljani, Beču i Budimpešti.
Cjelokupno druženje i radionica završili su u frenetičnom tonu, s puno smijeha, zezancije te novih znanja i mudrosti, kako za učenike, tako i za njihove nastavnice i gosta predavača.
Tekst: Sanja Kovačić
Foto: Ela Janković
« Travanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Ukupno: 15418109