OKUSI RIJEČI, VALOVI ZDRAVLJA
Autor: Željka Ivančok Varga, 3. 11. 2025.
Poticanje mentalno-zdravstvene pismenosti kroz književnost, gastronomiju i kulturni identitet
Učenici 4. THK razreda uključili su se u novi školski projekt koji povezuje očuvanje mentalnog zdravlja, kuharstvo, književnost te tehnike opuštanja. Projekt je osmišljen s ciljem da mlade potakne na brigu o sebi i drugima, razvijanje empatije, traženje ravnoteže između školskih obaveza, osobnih interesa te budućeg profesionalnog rada.
Projekt je proveden u nekoliko razina. Najprije su učenici sa svojim strukovnim nastavnicima Anicom Naranđa i Goranom Žižekom pripremili slane i slatke zalogaje koje su izložili nakon postavljanja dekorativnog stola na prostoru Nautičkog kluba Labud. Učenici su trebali predstaviti zdrave zalogaje te njihov način pripreme, a zatim pojasniti postavu stola te varijante piknika. U tome su ih pratili strukovni nastavnici pojasnivši glavne teorijske postulate te specifičnosti pojedine vrste piknika.


Nakon toga provedena je druga aktivnost pod nazivom Riječ kao lijek koja se odnosila na nastavu Hrvatskoga jezika. Predmetna nastavnica Željka Ivančok Varga osmislila je zadatke u kojima su učenici trebali pronaći poeziju ili priče inspirirane motivima vode, rijeke, valova, jezera te istražiti ribarsku tematiku u narodnoj književnosti. Uz čitanje priča i kazivanje stihova kratko su uživali i u slušanju uglazbljenih pjesmama spomenute tematike. Potom je slijedilo obraćanje domaćina. Gospodin Mario Naranđa ukratko je ispričao o povijesti Nautičkog kluba „Labud“ i brojnim aktivnostima u kojima članovi sudjeluju te odgovorio na znatiželjna pitanja sudionika o tehnikama veslanja. Kako bismo doista doživjeli moć vode, uslijedila je opuštajuća vožnja čamcem te uživanje u prirodnim ljepotama Drave. Po dolasku na obalu učenici su sudjelovali u kratkoj radionici izrade čamca, a zatim je bilo vrijeme za posljednju aktivnost koja se odnosila na tehnike opuštanja i kreativnu vizualizaciju.











Vježbe disanja i svjesne prisutnosti vodila je pedagoginja Tanja Lilić na otvorenom prostoru uz logorsku vatru. Uz usvajanje tehnika samoregulacije pedagoginja je u sklopu mindfullnessa stavila u fokus mirise, zvukove i prizore jezera. Kratko vođenom vježbom disanja nastojao se ostvariti unutarnji osjećaj mira i sigurnosti.

Ovim primjerom integracije kuharstva, književnosti i mentalnog zdravlja utvrdilo se znanje o zdravoj prehrani i njezinu utjecaju na raspoloženje uz podizanje svijesti o važnosti boravka u prirodi. Veliko hvala članovima Nautičkog kluba Labud na ustupljenom prostoru te izvrsnoj suradnji.
| « Studeni 2025 » | ||||||
| Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
| 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Ukupno: 15503308








.png)
.png)








