VIJESTI IZ NJEMAČKOG JEZIKA
Autor: Željka Ivančok Varga, 10. 5. 2021.
100%-tni učinak naših DSD II kandidatkinja...
Da naši učenici odlično govore njemački i nije neka novost. No ove su godine to dokazali najboljim rezultatima u DSD II (Njemačka jezična diploma) ispitu. Naime, sve učenice koje su pristupile ovom zahtjevnom i jezično teškom ispitu na visokoj B2/C1 razini ostvarile su najbolje moguće rezultate predstavljajući svoju školu i svoj dosadašnji rad. Paula Dvanajščak, Helena Hegeduš i Lana Rođak (sve iz 4.G) položile su najviši stupanj u učenju jezika koji mogu položiti unutar DSD II diplome, a to je C1 nivo. U prijevodu: naše su učenice položile sve četiri vještine, a to su čitanje s razumijevanjem, slušanje s razumijevanjem, pisanje i govorenje na visokom C1 nivou. DSD II doduše ne znači samo pisanje sastavka ili razgovor, već učenici moraju u tekstu vezanom uz aktualna politička, gospodarska i slična zbivanja prepoznati najvažnije informacije i prepričati svojim riječima te obraditi podatke koje su dobili u obliku grafikona, usporediti ih s tekstom, napisati argumente ZA i PROTIV vezane uz zadanu temu te dati svoje argumentirano mišljenje. Dakle, osim u poznavanju jezika pristupnici se ujedno testiraju u argumentiraju i logičkom zaključivanju. Kako bi se pripremile za ovaj zahtjevan ispit, učenice su vrijedno četiri godine pohađale DSD nastavu koju vode prof. Martinjak i prof. Baksa uz povremenu pomoć njemačkih lektora. Ove godine učenice je pratila i prof. Kerstin Sperlich Hoffmann. No sav se trud i isplatio. Mädels, ihr seid die Besten!
I dok su učenice iz DSD II testa dobile rezultate na koje smo ponosni, učenici 2. i 3. razreda naše škole sudjelovali su u DSD I ispitu, a njihove rezultate očekujemo u rujnu. Nadamo se da su i oni tako uspješni u B1 jezičnoj razini. Wir drücken fest die Daumen!
Jugend debattiert
Osim što su naše učenice majstorice u DSD-u, jedna od njih je i majstorica u debatiranju. Helena Hegeduš (4.G) se naime uz mentorstvo prof. Baksa ove godine okušala i u debatiranju na njemačkom jeziku sudjelujući 14. travnja 2021. u online međužupanijskom natjecanju u debati pod nazivom Jugend debattiert (Mladi debatiraju). Naša je škola ove godine prvi put sudjelovala u ovom natjecanju. Iako nismo prošli u polufinale, zadovoljni smo angažmanom naše drage Helene i predstavljanjem svojih stavova u debati. U ovom se natjecanju učenici pripremaju za debatu vezanu uz određenu aktualnu temu. Za međužupanijsko natjecanje debatna su pitanja bila: Trebaju li roditelji imati takozvanu „vozačku za roditelje“, i pohađati tečajeve za roditeljstvo, budući su mnogi bili pod pritiskom tijekom korone? Trebaju li sve hrvatske škole uvesti obveznu praksu društveno korisnog rada?
U debati je sudjelovalo više učenika u timovima po četiri, od kojih su dva zastupala argument ZA, a dva PROTIV, te imali određeno vrijeme kako bi uvjerili protivnike u svoj stav. Osim samog debatiranja učenici razvijaju i druge kompetencije i vještine, poput onih kako istražiti temu, saslušati druge osobe, reagirati na izrečeno te argumentirano zastupati svoje mišljenje, kao prihvaćati tuđA mišljenja i argumentirano se složiti ili ne složiti s tuđim mišljenjem. Učenici nauče i kako se ophoditi s ljudima s čijim se mišljenjem nužno ne slažu. Helena se odlično snašla u debati, a sve naučeno dobro će joj doći i za ispit državne mature iz njemačkog jezika.
Viel Glück, liebe Helena!
Tekst: Tanja Baksa, prof.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Ukupno: 15384368