UČENJE I USAVRŠAVANJE U ŠPANJOLSKOJ
Autor: Željka Ivančok Varga, 19. 5. 2022.
Dva tjedna stručnog usavršavanja u Malagi...
Stručno usavršavanje izuzetno je važno za svakog nastavnika jer omogućuje nastavnicima da se razvijaju, da nadopunjuju svoja stručna znanja i pedagoške kompetencije te ih potiču na promjene i inovativnost u nastavi. Srednja škola Prelog veliku pažnju pridaje kontinuiranom usavršavanju svojih nastavnika. Dokaz tome su i profesorice Marina Branilović, prof. turističke grupe predmeta i Mirela Petković, prof. ekonomske grupe predmeta koje su od 9. travnja 2022. do 23. travnja 2022. boravile u španjolskom gradu Malagi na stručnom usavršavanju u okviru projekta Erasmus +.
Dio svog usavršavanja profesorice Branilović i Petković provele su u srednjoj školi IES Mayorazgo gdje su razvijale svoje pedagoške kompetencije. Razgledale su školu, prisustvovale nastavi različitih predmeta iz područja gospodarstva, upoznale se s njihovim metodama rada u razredu, dolazile do novih ideja, upoznale su kolege iz španjolske škole te su s njima razmjenjivale iskustva. Najviše ih je zanimala struktura obrazovnog sustava u Španjolskoj, metode i oblici rada koji se koriste na nastavi te načini vrednovanja učenika.
Drugi dio svog usavršavanja prof. Petković provela je u tvrtki DisOfic koja se bavi distribucijom uredske opreme na području Španjolske. Upoznala se s organizacijskom strukturom tvrtke i prodajnim asortimanom tvrtke. Saznala je koja su ciljna tržišta tvrtke, načini distribucije i promocije te s kojim dobavljačima tvrtka surađuje. Nakon toga upoznala se s cjelokupnim procesom kupoprodajnog posla i dokumentacijom koja se koristi u kupoprodajnom poslu. Također je pratila kako se rješavaju određene poteškoće koje mogu nastati u kupoprodajnom poslu.
Izvršavala je i konkretne poslove kao što je zaprimanje robe u skladištu, isporuka robe s dokumentacijom, izrada narudžbi, izrada ponuda, promotivnih letaka i prezentacija.
Osim toga, proučavala je aspekte interne i eksterne komunikacije (usmena, pisana i neverbalna) te je sudjelovala u različitim oblicima usmene komunikacije i pisane komunikacije. Istraživala je i međukulturalne razlike u poslovanju, pravila poslovne komunikacije i poslovni bonton.
Prof. Branilović je drugi dio svog usavršavanja provela u Muzeju aeronautike Malaga. Muzej Aeronautike Malaga je muzej otvorenog karaktera tj. muzej u kojem rade volonteri te je ulazak i razgledavanje besplatno. U muzeju se upoznala s njihovom zbirkom, povijesnim činjenicama, značajnim datumima i osobama koje su obilježile povijest Malage kroz turizam i aeronautiku. Naime, svaka građa u Muzeju ima svoju priču i značenje za razvoj Malage kao turističkog grada. Zadatak prof. Branilović bio je upoznati se s povijesnim činjenicama, shvatiti važnost pojedinih aviona i ljudi koji su pokrenuli i turizam i ekonomiju Malage 50-tih godina prošloga stoljeća kako bi mogla te informacije prenijeti gostima posjetiteljima engleskoga govornog područja.
U cilju da bude što bolji informator jednog dijela zbirke u Muzeju, voditelj Muzeja i ona pripremili su se na način da su definirali za svaki dan posebno najavljene ciljne skupine posjetitelja te zajedničkom analizom dogovorili marketinški pristup svakoj ciljnoj skupini i način vođenja. Posjetitelji su bile obitelji s djecom, mladi, stari, muškarci i žene Španjolci, Nizozemci, Amerikanci, Englezi, Nijemci, Australci i školske grupe iz španjolskih srednjih škola. Voditelj je komunicirao na španjolskom jeziku, a profesorica na engleskom. Važnost ovakvog rada s domaćim i stranim posjetiteljima ogleda se u činjenici da je upoznala kulturu ponašanja pojedinaca svake pojedine zemlje, kulturološke razlike među nacijama, razlike u socijalnim kontaktima, poznavanju stranih jezika i dr.
Tijekom svog boravka na usavršavanju u Španjolskoj, profesorica Branilović i profesorica Petković pohađale su i tečaj španjolskog jezika na kojem su savladale njegove osnove te su ga uz engleski jezik koristile u svakodnevnoj komunikaciji.
Grad Malaga poznat je po svojim nepregledno dugim pješčanim plažama i izuzetno ugodnoj klimi. Obiluje prekrasnim kulturno-povijesnim građevinama, muzejima, parkovima i šetalištima pa su profesorice svoje slobodno vrijeme iskoristile za šetnje i razgled kulturnih spomenika i ostalih znamenitosti toga prekrasnoga grada na jugu Španjolske (tvrđava Alcazaba, dvorac Gibralfaro, rimski amfiteatar, katedrala, Muello Uno, četvrt Soho , park Parque de Malaga, Muzej Picasso itd.). Posjetile su i Granadu, grad koji su stvorili Maori i grad za koji i sami Španjolci tvrde da je najljepši u Španjolskoj.
Usavršavanje u okviru projekta Erasmus + neprocjenjivo je iskustvo za nastavnike. Nova znanja i vještine, stvaranje novih kontakata, usavršavanje stranih jezika, upoznavanje novih krajeva i kultura samo su neke od prednosti mobilnosti. Profesorice Branilović i Petković je sudjelovanje u ovoj mobilnosti navelo na kritičko promišljanje o svom radu, a nova će iskustva svakako primijeniti u svom svakodnevnom radu s učenicima i podijeliti ga sa svojim kolegama u školi i šire.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Ukupno: 15383773