PREDNOSTI I NEDOSTACI U NASTAVI NA DALJINU IZ PODRUČJA RAČUNOVODSTVA
Autor: Željka Ivančok Varga, 7. 6. 2022.
Proveli smo međužupanijsko istraživanje...
Razvoj obrazovnih tehnologija, posebice onih digitalnih, omogućio je lakše komuniciranje između učenika i nastavnika i otvorilo brojne mogućnosti za jednostavnije i lakše izvođenje nastave na daljinu.
U međužupanijskom istraživanju „Prednosti i nedostaci u nastavi na daljinu iz područja računovodstva“ sudjelovali su učenici Srednje škole Prelog (Međimurska županija) i Srednje škole Zabok (Krapinsko-zagorska županija), zanimanja ekonomist i turističko-hotelijerski komercijalist. Istraživanju je pristupilo 59 učenika Srednje škole Prelog i 80 učenika Srednje škole Zabok.
Istraživanje je provedeno u razdoblju od 1. travnja 2022. do 13. travnja 2022. godine, a sam upitnik je sadržavao 18 pitanja. Istraživanje su u Srednjoj školi Prelog provele Dragica Koštarić i Tanja Lilić, a u Srednjoj školi Zabok Davorka Gavranić.
Kako bismo saznali koje su trenutačne realne mogućnosti za implementaciju nastave na daljinu u tradicionalnu nastavu i za potrebe predavanja, provedeno je istraživanje o stavovima učenika o nastavi na daljinu iz područja računovodstva.
Učenici u obje škole posjeduju srednju razinu složenosti digitalnih kompetencija te su u nastavi računovodstva koristili različite digitalne alate, najviše Wordwall, Kahoot, Office 365 i Bookwidgets.
Za praćenje nastave uživo tijekom nastave na daljinu u Srednjoj školi Prelog najviše je korištena digitalna aplikacija Zoom, a u Srednjoj školi Zabok Google Meet.
U nastavi na daljinu korišteni su različiti informacijsko-komunikacijski uređaji: pametni telefon, osobno računalo i tablet.
Više od polovice ispitanih učenika slaže se da izvođenje nastave na daljinu ne poboljšava njihovu aktivnost (54,20%, 53,8%), motivaciju ni interes za nastavni sadržaj iz računovodstva (66,30%, 62,7%). Razinu usvojenosti nastavnih sadržaja i korisnost uporabe IKT-a pri ponavljanju i vježbanju učenici obje škole ocjenjuju ocjenom dobar.
Većina učenika Srednje škole Prelog (81,40%) koristi digitalne obrazovne sadržaje za učenje kod kuće, dok u Srednjoj školi Zabok iste koristi 87,50% učenika. Digitalni obrazovni sadržaji najviše se koriste za ponavljanje i vježbanje.
Samo izvođenje nastave na daljinu iz područja računovodstva ocjenjuju ocjenom vrlo dobar.
Većina učenika (62,70%, 65%) u obje škole navodi da nastava na daljinu ne doprinosi njihovim boljim postignućima iz računovodstva. Također, više od 80% učenika nije se samostalno upustilo u izradu digitalnih obrazovnih sadržaja. Digitalne obrazovne sadržaje za učenike najvećim dijelom pripremaju njihove nastavnice.
Ovi rezultati govore u prilog činjenici da su izvođenje nastave uživo i neposredna komunikacija s učenicima od neprocjenjive vrijednosti za kvalitetu nastave i ostvarivanje odgojno-obrazovnih ciljeva.
Tekst:
Dragica Koštarić, Tanja Lilić
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Ukupno: 15383773