OD TRADICIJE DO DELICIJE UZ BIODINAMIKU
Autor: Željka Ivančok Varga, 19. 6. 2024.
Realizacija školskog projekta
Mjesto koje se nalazi uz Prelog, moje je rodno mjesto i nosi naziv Donji Kraljevec. U njemu je rođen Rudolf Steiner za kojega su mnogi čuli, ali ne znaju čime se on bavio. Njemu u čast postoji i Centar Rudolf Steiner koji promiče njegove ideje stare više od 100 godina.
Rudolf Steiner (1861.-1925.) bio je austrijski filozof, arhitekt, pisac, književni kritičar, društveni reformator i pedagog. Njegov rad obuhvaćao je mnoga različita područja uključujući poljoprivredu, medicinu, znanost, književnost i umjetnost. Utemeljio je 'biodinamičku poljoprivredu', jedan od prvih oblika organske poljoprivrede. Njegove ideje i teorije čine osnovu waldorfskog obrazovanja, poznatog i kao Steinerovo obrazovanje. Steiner je vjerovao da izloženost iskustvima iz stvarnog života, poput kuhanja, čišćenja, šivanja i vrtlarstva pridonosi osjećaju dobrobiti i sigurnosti. Teorija Rudolfa Steinera o dječjem razvoju predlaže da djeca budu aktivni čimbenici vlastitog učenja te da ih pokreće njihova urođena znatiželja i želja za rastom i razvojem. To se odražava u naglasku na vlastite osjećaje i razumijevanje, umjesto u pretjeranom oslanjanju na udžbenike i formalne metode podučavanja.
Ovaj školski projekt imao je više ciljeva - potaknuti učenike na kritičko mišljenje prema novim spoznajama, oživjeti smisao povratka prirodi, shvatiti koliko je zdravo vlastito uzgajati voće i povrće, komentirati estetski izgled hrane, raspraviti ljekovitu učinkovitost hrane uzgojene na biodinamički način, bez upotrebe pesticida i herbicida, potaknuti na upotrebu starinskih znanja o sadnji i čuvanju voća i povrća.
Prvi dio školskog projekta odnosio se na proučavanje života i rada Rudolfa Steinera. Kao rezultat učeničkog rada nastala je prezentacija koja se može pogledati na sljedećoj poveznici
Rudolf Steiner(1861-1925).pptx
Drugi dio projekta sastojao se od posjeta Centru dr. Rudolfa Steinera čija je ravnateljica dr. sc. Dijana Posavec, dipl. ing. održala prigodno predavanje i na zornom prikazu objasnila zašto su biodinamičke namirnice važne za naše zdravlje. Ujedno smo obišli i OPG Režek u Goričanu, imanje na kojem se proizvodi biodinamička i ekološka hrana. Učenicima su pokazani „hoteli za kukce“- oprašivače, ljekovito bilje između voćaka, starinske sorte voća…..
Treći dio projekta odnosio se na izradu Steinerove torte, poslastice za oko i nepce. Kolač su izrađivali učenici i mentori upotrijebivši većinom biodinamički uzgojene namirnice: bijeli i plavi mak, bučino ulje, bučine sjemenke, lješnjake. Namirnice su iz biodinamičkog gospodarstva Slavice Šegović.
Voditelji ovog školskog projekta bili su stručni učitelji Slađana Herman i Robert Režek te Jasminka Kalšan, dipl. ing. U projektu su sudjelovali učenici iz 2 PKS i 2 PKO razreda
Slike su dostupne na sljedećoj poveznici:https://docs.google.com/
Nadamo se da smo ovim projektom usmjerili učenike k očuvanju okoliša i kulturne baštine te želji za održivim razvojem turizma.
Tekst: Jasminka Kalšan, prof. savjetnik
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Ukupno: 15379752