DRUŠTVENO ODGOVORNO POSLOVANJE I U SŠP- u
Autor: Željka Ivančok Varga, 12. 5. 2016.
Prošlu srijedu, 4. svibnja 2016. predavanje pod nazivom "Društveno odgovorno poslovanje" održala je gospođa Daria Mateljak - direktorica edukacije Hauska & Partner Grupe za Hrvatsku. Predavanje je organizirala profesorica Tanja Gregur, a ostvareno je u suradnji s časopisom Poduzetnik iz Osijeka u sklopu projekta «Be better» u koji je naša škola uključena već nekoliko godina.
Gospođa Mateljak bavi se organizacijskim savjetovanjem u korporativnom i vladinom sektoru. Za sobom ima veliki broj uspješnih projekata savjetovanja u upravljanju problemima, rizicima i krizama, korporativnim promjenama, pitanjima održivog razvoja i odgovornog poslovanja. Savjetuje klijente iz različitih sektora, najaktivnije u područjima energetike, zaštite okoliša, infrastrukture, bankarstva i telekoma.
Budući da ekonomisti u drugom razredu slušaju predmet Društveno odgovorno poslovanje, predavanje je posebno namijenjeno njima, ali i ostalim učenicima ekonomskoG usmjerenja, kao i kolegama i svima zainteresiranima za područje društveno odgovornog poslovanja i održivog razvoja.
Predavačica je govorila o posebnoj ulozi takvog načina poslovanja u poslovnom svijetu naglasivši da mnogo tvrtki ističe kako posluju u tom duhu, no u praksi to i nije tako.
Mnogo je primjera tvrtki u svijetu koje promiču društveno odgovorno poslovanje. Osobito nas se dojmio primjer američke tvrtke Chobani, osnovane 2005., koja je među prvih pet u proizvodnji jogurta u SAD-u, a čiji je vlasnik u pravom smislu društveno odgovoran - prvenstveno prema svojim djelatnicima kojima je podijelio 10% dionica tvrtke čime ih je učinio čak milijunašima (https://www.youtube.com/watch?v=HyHVLq-KtFo). U skladu s time, moto tvrtke je: «How we built our company matters.» iz čega možemo iščitati važnost poslovne etike danas. Osobito važne sastavnice društveno odgovornog poslovanja su: okolišna pitanja, društvena pitanja, odnos prema zaposlenicima i dobavljačima, poštivanje ljudskih prava, borba protiv korupcije te korporativno upravljanje. To su «slojevi» organizacijske kulture svakog poduzeća, kako profitnog tako i neprofitnog sektora. Međutim, u Hrvatskoj ima još «puno posla» oko osvješćivanja potrebe za poštivanjem etičkog kodeksa u poslovanju.
Tekst:Tanja Gregur, dipl.oec.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Ukupno: 15383772