preskoči na sadržaj

Srednja škola Prelog

 > Naslovnica
Vijesti

NPL ČITATELJA IMA I U NAŠOJ ŠKOLI!

Autor: Željka Ivančok Varga, 14. 5. 2017.

Učenici naše škole uključeni su u dvogodišnji inovativan projekt poboljšanja vještine čitanja.

Priručnik za neodlučne, posrnule i loše čitatelje definira čitateljsku pismenost kao bitan dio ljudskoga prava na obrazovanje. Pravo na čitateljsku pismenost učeničke populacije u dobi od 15. do 18. godina, pretpostavljeno ovim projektom, prevodi se u pravo na potporu učeničkoj pismenosti. Nikoga tko se bori s pismenosti, ne treba pustiti da se bori sam.

Obraćajući se konkretnim potrebama NPL čitatelja, ovaj projekt ima za cilj poboljšati vještine čitanja ove učeničke populacije nudeći im pomoć u prevladavanju nedostatka povjerenja u vlastite sposobnosti i osobnu motiviranost. Izgrađen na smjernicama koje je postavila EU (HGHGL, 2012.), projekt nudi zaokružen, inovativan i cjelovit pristup problemu kroz svoje konačne rezultate: O1: Studija slučaja; O2: Priručnik za neodlučne, posrnule i loše čitatelje (sadrži: motivacijske tekstove te smjernice i aktivnosti za promoviranje čitanja); O3: Nastavni plan i program; O4: Digitalna učionica s priručnikom za nastavnike. Inicijativa koja se ovim projektom pokreće pomoći će i srednjoškolskim nastavnicima, knjižničarima, stručnim službama kao i edukatorima školskoga osoblja u razvoju onih vještina potrebnih za podršku NLP čitateljima.

Razgovor s nastavnicima i učenicima o čitanju integralni je dio projektnih aktivnosti, koje će se istovremeno provoditi u još 3 europske zemlje (Italija, Republika Češka i Slovačka), a koje za svoj cilj imaju prikupljanje informacija  o konkretnim nastavnim praksama radi usporedbe, analize i preporuka za rad s populacijom NLP čitatelja.

Tijekom travnja formirana je radna skupina profesorica hrvatskoga jezika iz Međimurske i Varaždinske županije, a okupila ih je viša savjetnica za hrvatski jezik Mirela Barbaroša-Šikić.

Viša savjetnica obišla je svih pet škola i obavila razgovore s profesoricama i učenicima koji su bili vezani za čitanje, moguće teškoće unutar čitateljskih aktivnosti te prikupljanje konkretnih praksi za njihovo prevladavanje.

Tako je u našoj školi razgovor realiziran 2. svibnja, a sudjelovali su sljedeći učenici: Donata Mance (1.G), Andromeda Šlibar (1.SK), Neven Šoltić (1.SK), Dalibor Novak (1.SK), Christina Novak (2.KP) te Marcel Kelnerić (2.KP).

Stoga zahvaljujemo učenicima koji su svojim angažmanom pomogli u provođenju ovih aktivnosti te tako doprinijeli provedbi ovoga dvogodišnjeg projekta.

Članice radne skupine:

  1. Tatjana Ruža (Prva gimnazija Varaždin)
  2. Zlatka Grahovec Soldat (Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec)
  3. Vedrana Močnik (Gospodarska škola Čakovec)
  4. Monika Perčić (Gospodarska škola Čakovec)
  5. Vesna Prepelić-Đuričković (Srednja škola Čakovec)
  6. Željka Ivančok Varga (Srednja škola Prelog)




VIRTUALNA ŠETNJA

UPISI u 1. razred za 2024./2025. školsku godinu

UPISI FILM - (za osmaše)

UPUTE ZA ZAVRŠNI RAD

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

FILM

Korisni linkovi
Brojač posjeta
Ispis statistike od 25. 10. 2012.

Ukupno: 15383773
CMS za škole logo
Srednja škola Prelog / Čakovečka 1, HR-40323 Prelog / ss-prelog.skole.hr / ured@ss-prelog.skole.hr
preskoči na navigaciju