NPL ČITATELJA IMA I U NAŠOJ ŠKOLI!
Autor: Željka Ivančok Varga, 14. 5. 2017.
Učenici naše škole uključeni su u dvogodišnji inovativan projekt poboljšanja vještine čitanja.
Priručnik za neodlučne, posrnule i loše čitatelje definira čitateljsku pismenost kao bitan dio ljudskoga prava na obrazovanje. Pravo na čitateljsku pismenost učeničke populacije u dobi od 15. do 18. godina, pretpostavljeno ovim projektom, prevodi se u pravo na potporu učeničkoj pismenosti. Nikoga tko se bori s pismenosti, ne treba pustiti da se bori sam.
Obraćajući se konkretnim potrebama NPL čitatelja, ovaj projekt ima za cilj poboljšati vještine čitanja ove učeničke populacije nudeći im pomoć u prevladavanju nedostatka povjerenja u vlastite sposobnosti i osobnu motiviranost. Izgrađen na smjernicama koje je postavila EU (HGHGL, 2012.), projekt nudi zaokružen, inovativan i cjelovit pristup problemu kroz svoje konačne rezultate: O1: Studija slučaja; O2: Priručnik za neodlučne, posrnule i loše čitatelje (sadrži: motivacijske tekstove te smjernice i aktivnosti za promoviranje čitanja); O3: Nastavni plan i program; O4: Digitalna učionica s priručnikom za nastavnike. Inicijativa koja se ovim projektom pokreće pomoći će i srednjoškolskim nastavnicima, knjižničarima, stručnim službama kao i edukatorima školskoga osoblja u razvoju onih vještina potrebnih za podršku NLP čitateljima.
Razgovor s nastavnicima i učenicima o čitanju integralni je dio projektnih aktivnosti, koje će se istovremeno provoditi u još 3 europske zemlje (Italija, Republika Češka i Slovačka), a koje za svoj cilj imaju prikupljanje informacija o konkretnim nastavnim praksama radi usporedbe, analize i preporuka za rad s populacijom NLP čitatelja.
Tijekom travnja formirana je radna skupina profesorica hrvatskoga jezika iz Međimurske i Varaždinske županije, a okupila ih je viša savjetnica za hrvatski jezik Mirela Barbaroša-Šikić.
Viša savjetnica obišla je svih pet škola i obavila razgovore s profesoricama i učenicima koji su bili vezani za čitanje, moguće teškoće unutar čitateljskih aktivnosti te prikupljanje konkretnih praksi za njihovo prevladavanje.
Tako je u našoj školi razgovor realiziran 2. svibnja, a sudjelovali su sljedeći učenici: Donata Mance (1.G), Andromeda Šlibar (1.SK), Neven Šoltić (1.SK), Dalibor Novak (1.SK), Christina Novak (2.KP) te Marcel Kelnerić (2.KP).
Stoga zahvaljujemo učenicima koji su svojim angažmanom pomogli u provođenju ovih aktivnosti te tako doprinijeli provedbi ovoga dvogodišnjeg projekta.
Članice radne skupine:
- Tatjana Ruža (Prva gimnazija Varaždin)
- Zlatka Grahovec Soldat (Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec)
- Vedrana Močnik (Gospodarska škola Čakovec)
- Monika Perčić (Gospodarska škola Čakovec)
- Vesna Prepelić-Đuričković (Srednja škola Čakovec)
- Željka Ivančok Varga (Srednja škola Prelog)
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Ukupno: 15383773