Projekt 1,2,3… PALIM LAMPICU! razvija sustav podrške darovitim učenicima
Autor: Tomislav Mihalic, 8. 1. 2018.
Međimurska županija je nositelj projekta 1, 2, 3… PALIM LAMPICU!’ – razvoj sustava podrške (potencijalno) darovitim učenicima u Međimurskoj županiji financiranog sredstvima Europskog socijalnog fonda, u okviru programa Učinkoviti ljudski potencijali, koji se vodi pod šifrom UP.03.2.2.02.0061.
Partneri na projektu su: Regionalna razvojna agencija Međimurje (REDEA) d.o.o. Čakovec, OŠ Belica, OŠ Domašinec, OŠ Donja Dubrava, OŠ Goričan, OŠ Gornji Mihaljevec, OŠ Hodošan, OŠ Jože Horvata Kotoriba, OŠ Tomaša Goričanca Mala Subotica, OŠ Nedelišće, OŠ Orehovica, OŠ Podturen, OŠ Ivana Gorana Kovačića Sveti Juraj na Bregu, OŠ Sveti Martin na Muri, OŠ Selnica, OŠ „Petar Zrinski“ Šenkovec, OŠ Sveta Marija, OŠ Strahoninec, Ekonomska i trgovačka škola Čakovec, Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec, Tehnička škola Čakovec, Gospodarska škola Čakovec i Srednja škola Prelog.
Cilj projekta
Uspostava sustava podrške (potencijalno) darovitim učenicima u sklopu redovnog obrazovanja u Međimurskoj županiji je cilj ovog projekta i njime se čine koraci u rješavanju problema nedostatka sustavne institucionalne potpore (potencijalno) darovitim učenicima, nastavnicima, mentorima i stručnim suradnicima, i to ponajprije psiholozima i pedagozima, u osnovnim i srednjim školama (OŠ i SŠ) Međimurske županije.
Stanje na generalnoj razini u Republici Hrvatskoj je takovo da Zakon o odgoju i obrazovanju u OŠ i SŠ i prateći Pravilnici formalno propisuju obvezu uočavanja, praćenja i poticanja rada s darovitim učenicima, međutim prema jedinom dostupnom istraživanju o stanju i potrebama u području skrbi o darovitim učenicima u hrvatskom školskom sustavu (Vlahović-Štetić, Vojnović, 2001.) tek 25% psihologa OŠ i SŠ i 18,2% nastavnika smatra da je realno moguće praktično primijeniti aktivnosti za darovite učenike u školama. Od 2001. do danas nisu provedena dodatna istraživanja, no u tom području generalno nema značajnijih pomaka.
Zato je svrha projekta pružiti individualizirane i obogaćene programe koji se nadovezuju na sadržaje redovitog obrazovanja za potencijalno darovite učenike iz 17 osnovnih škola kojima je Međimurska županija osnivač te im time osigurati stimulativno okruženje za daljnji razvoj darovitosti. Također, svrha je pružiti podršku za nastavnike/mentore i stručne suradnike jačanjem njihovih kompetencija za rad s potencijalno darovitim učenicima. Svrha projekta usklađena je sa strateškim dokumentima na nacionalnoj i razini Europske unije: Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije RH te Oslobađanje potencijala djece i mladih s visokim intelektualnim sposobnostima u EU (Unleashing the potential of children and young people with high intellectual abilities in EU).
Ciljne skupine
a) 80 (potencijalno) darovitih učenika koji će u šk olskoj godini 2018./2019. pohađati 7. i 8. razrede osnovnih škola. Ova je ciljna skupina kreativna, logički brzo zaključuje, analizira i sintetizira, pokazuje interes za specijalizirana područja i lakše usvaja redovna nastavna gradiva. Njihove potrebe mogu se zadovoljiti programima prilagođenim njihovim sklonostima i interesima uz modernizirani pristup, a individualizirani programi u ovom projektu će im upravo to omogućiti.
Potencijalno daroviti učenici izabrani su od psihologa, pedagoga i nastavnika temeljem visokog stupnja unutarnje (intrinzične) motivacije za određena područja i/ili temeljem psihologijskih testiranja.
b) 94 nastavnika i 24 psihologa i pedagoga (stručnih suradnika) iz OŠ i SŠ koji rade s (potencijalno) darovitim učenicima i koji ulažu dodatne napore tijekom redovne nastave kako bi osigurali poticajnu okolinu za napredovanje (potencijalno) darovitih učenika.
c) 5 odgojno-obrazovnih stručnjaka iz javnih institucija koji rade na razvoju i provedbi obrazovnih politika, a zaposleni su u odgovarajućem odjelu Međimurske županije.
Glavne aktivnosti kojima projekt postiže svoju svrhu i odgovara na potrebe ciljnih skupina su jačanje kompetencija nastavnika i stručnih suradnika u OŠ i SŠ te izrada i provedba individualiziranih programa rada te novih modela i oblika rada, praćenja i poticanja (potencijalno) darovitih učenika.
Projekt traje od 28. lipnja 2018. do 30. travnja 2019. Ukupna vrijednost projekta je 799.856,24 kn i u cijelosti je financirana iz Europskog socijalnog fonda.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Ukupno: 15383772